Robanic

Robanic
هوالحکیم
***
روبانیک...
ابتکار کودکی...
اشتغال جوانی...
ذکاوت ایرانی...
***
خلاقیت یعنی...
برای چیزهایی که وجود دارند کاربرد بسازید
نه اینکه چیز جدیدی بسازید که کاربرد داشته باشد
***
به بزرگی آرزوهایت نیاندیش ، به بزرگی کسی بیاندیش که می تواند آرزوهایت را برآورده کند...
***
روبانیک...
صلح ماندگار ربات هایی از جنس امداد و نجات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۲۰ فروردين ۹۴، ۱۷:۵۲ - ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ ابوالفضل حافظی ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ ..
    زیبا بود

توجه پژوهشگران به گربه ها جهت اجرای فرود نرم تر ربات ها

گربه‌ها دارای توانایی غریزی در جهت دادن به خود در هنگام سقوط هستند و بدین شکل درنهایت بر روی پاهای خود فرود می‌آیند. این توانایی که بازتاب تعادل گربه‌ای نامیده می‌شود، به دلیل ستون فقرات منعطف غیرمعمول آنها و فقدان ترقوه می‌باشد. درحالیکه ما انسان‌ها هم از نظر تئوری قادر به تغییر وضعیت بدن خود در هوا هستیم، اما طبق نظر پژوهشگران محدودیت مفاصل و محدودیت‌های قوه‌ی عضلانی ما را از انجام چنین کاری بازمی دارند.

ز طرف دیگر، ربات‌ها در آینده به گونه ای ساخته خواهند شد که بتوانند قدرت بازتاب تعادل گربه‌ای را به اجرا گذارند، و این درست همان چیزی‌ست که کارن لیو، استادیار دانشکده‌ی محاسبات واکنشی در جورجیاتک و گروه وی به دنبال آن هستند و این کار را با مطالعه فیزیک نه فقط گربه‌های در حال سقوط، بلکه جهت غواصان و فضانوردان در دست بررسی دارند.

برای این کار، آنها سقوط‌هایی را شبیه‌سازی نموده و همچنین به مطالعه‌ی آثار فرود با استفاده از یک ربات کوچک که دارای یک بدنه‌ی اصلی و دو پای متقارن پرداختند. آنها چنین دریافتند که اگرچه یک ربات خوش‌ساخت دارای قدرت پردازش لازم جهت دستیابی به فرود نرم‌تر است، موتورها و تکنولوژی سرووی فعلی نمی‌توانند برای به حرکت درآوردن سریع سخت‌افزارها جهت اجرای حرکات گربه‌ای به کار روند.

برای غلبه بر این مشکل، گروه فوق یک محیط با جاذبه‌ی کمتر را در آزمایشگاه ایجاد کردند. این محیط به پژوهشگران امکان می‌داد که عناصر مورد نیاز برای یک سقوط طولانی را شبیه‌سازی نموده و به ربات زمان کافی جهت اجرای وضعیت چرخش درست و فرود بر روی پا را می‌داد.

این گروه با نگاهی به آینده در نظر دارد که تحقیقات بیشتری را در این بخش انجام دهد و به ربات‌ها مهارت‌های جهت‌گیری را آموزش دهد تا ضررها و آسیب‌های وارده حین فرود کاهش یابد.

منبع:www.robotic_technology.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۵
صالحه جعفری

تازه های رباتیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی